BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS
kata kata ::
kehidupan ku ini tidak seindah yg anda sangka...
penderitaan, keperitan, kesedihan, kepiluan, kesakitan, kekecewaan,
tidak pernah berada jauh dari ku...
andai kata anda belum mengenali diriku sebenar,
jangan mudah kau membuat persepsi sendiri...

sukar utk saya memaafkan org yg telah memburuk buruk kn saya.
terutama apabila mentaburi fitnah pda saya.
tetapi, saya tak terlalu kejam. saya maafkan org yg meminta maaf.
saya ingat apa yg telah anda lakukan pda saya. dendam sampai matii.
.i am so emotinal.

Rabu, 19 November 2008

Iblis pown terkezut...

" Iblis merupakan satu mahkluk yang paling laknat sekali dalam alam ini.


Makhluk celaka ini dilaknat oleh Tuhan berikutan sikap sombongnya dan kengganannya menurut perintah Tuhan.


“Apakah yang menghalangmu untuk sujud ketika Aku perintahkanmu?” Iblis menjawab: “Aku lebih baik daripada Adam, Engkau (Wahai Tuhan) jadikan daku daripada api, sedangkan dia Engkau jadikan dari tanah”. (Surah al-A'raf, ayat 12).


Artikel ini menunjukkan bagaimana Iblis pun dijangka akan terkejut dengan tingkahlaku UMNO kebelakangan ini yang bagaikan cuba merebut gelaran makhluk paling laknat dalam alam ini...

Tingkah laku UMNO dan Iblis kebelakangan ini cukup mirip!

Kita lihat sejarah menunjukkan betapa Iblis memperdaya Nabi Adam dan isterinya .


“Dengan sebab itu dapatlah dia (Iblis) menjatuhkan mereka berdua (ke dalam larangan) dengan tipu dayanya. Setelah mereka memakan (buah) pohon itu, terdedahlah kepada mereka berdua aurat masing-masing, dan mereka mulailah menutupnya dengan daun-daun (daripada) syurga lantas Tuhan mereka menyeru mereka: “Bukankah Aku telah melarang kamu berdua dari pokok itu, dan aku katakan kepada kamu, bahawa syaitan itu adalah musuh kamu yang nyata?” Mereka berdua berkata: “Wahai Tuhan kami, Kami telah menganiaya diri kami sendiri, dan kalaulah Engkau tidak mengampunkan kami dan kasihani kami, nescaya kami tergolong daripada orang-orang yang rugi”. (Surah al-A'raf,ayat 22-23).


Kita lihat pula bagaimana UMNO cuba memperdayakan PAS dengan muslihat mereka. Kepimpinan PAS dijemput datang berjumpa Pak Lah lalu kemudiannya direka-reka cerita kononnya PAS melalui Ustaz Hadi mahu bergabung dengan UMNO. Perpecahan berlaku seketika dalam PAS berikutan fitnah ini.


Tok Guru Nik Aziz berkata-"Kalau mereka (org jahat) ini terasa mereka samseng (kuat), nescaya mereka akan mendapati Allah lebih samseng (kuat). " UMNO memotong ayat lalu berkata Tok Guru mengatakan Allah samseng.


Samalah macam saya kata, Kalau Zionis rasa mereka ganas, di akhirat mereka akan dapati Allah lebih ganas!. UMNO pun memotong ayat saya lalu mengatakan saya berkata bahawa Allah ialah pengganas....

Kita janganlah jadi seperti UMNO atau Iblis yang apabila berdosa, bersikap takabur dan enggan akur atas kelemahan diri, sebaliknya menuding sesalahan kepada peraturan yang Allah tetapkan. Sesiapa yang bertindak seperti Iblis, maka dia menjadi kafir. Sementara sesiapa yang bersikap seperti Adam, maka dia mendapat keampunan tuhannya. Janganlah menjadi seperti UMNO yang menentang hudud dan qisas..

Kisah Adam dan Iblis menjadi rujukan dalam banyak episod kehidupan kita. Sebab itu dalam Islam sesiapa yang membuat dosa dan menghalalkan tindakannya maka dia menjadi kafir. Sementara sesiapa yang membuat dosa namun tidak menghalalkannya maka dia dianggap sebagai seorang fasiq (ahli dosa), namun tidak membawa kepada kufur. Melainkan jika dia bertaubat.


Oleh itu, apabila UMNO tak sudah-sudah memfitnah PAS dan Anwar kononnya kaki liwat, ejen zionis, ejen Yahudi, ejen DAP dan ejen Hindraf, mereka berdosa. Tetapi, sekiranya UMNO menghalalkan tindakan mereka memfitnah itu, mereka boleh jatuh kafir.. UMNO mesti insaf dan lebih berhati-hati.


Nabi bersabda:

“Sesungguhnya yang membinasakan mereka yang terdahulu dari kamu adalah; apabila orang yang berkedudukan mencuri maka mereka biarkan, jika orang yang lemah mencuri maka mereka laksanakan hukuman ke atasnya”. (Riwayat al-Bukhari dan Muslim).


Bila kita lihat senario terkini, pembebasan Razak Baginda tanpa perlu membela diri, dan betapa BPR dan polis digunakan untuk kepentingan UMNO, kita termenung sendirian..

Mungkinkah Iblis pun tabik dengan UMNO??

Firman Allah dalam Surah Sad:

(maksudnya) (setelah selesai kejadian Adam) maka sujudlah sekalian malaikat, semuanya sekali, -Melainkan Iblis; dia berlaku sombong takbur (mengingkarinya) serta menjadilah dia dari golongan yang kafir. Allah berfirman: “Hai lblis! apa yang menghalangmu dari turut sujud kepada (Adam) yang Aku telah ciptakan dengan kekuasaanKu? Adakah engkau berlaku sombong takbur, ataupun engkau dari golongan yang tertinggi? Iblis menjawab: “Aku lebih baik daripadanya; Engkau (Wahai Tuhanku) ciptakan daku dari api, sedang dia Engkau ciptakan dari tanah”. Allah berfirman: “Kalau demikian, keluarlah engkau daripadanya, kerana eesungguhnya engkau adalah makhluk yang diusir. dan sesungguhnya engkau ditimpa laknatKu terus menerus hingga ke hari kiamat!”. Iblis berkata: ” Wahai Tuhanku! jika demikian, berilah tempoh kepadaku hingga ke hari mereka dibangkitkan (hari kiamat) “. Allah berfirman: ” Dengan permohonanmu itu, maka sesungguhnya engkau dari golongan yang diberi tempoh, hingga ke hari yang termaklum “. Iblis berkata: “Demi kekuasaanmu (Wahai Tuhanku), aku akan menyesatkan mereka semuanya, kecuali hamba-hambaMu (zuriat Adam) yang dibersihkan”. Allah berfirman: “Maka Akulah Tuhan Yang sebenar-benarnya, dan hanya perkara Yang benar Aku firmankan -Demi sesungguhnya! Aku akan memenuhi neraka jahannam dengan jenismu dan dengan orang-orang yang menurutmu daripada zuriat-zuriat Adam (yang derhaka) semuanya “. (ayat 73-85).


Kalau nak lihat kepimpinan sombong dan takabbur, lihatlah kepimpinan UMNO. Jika nak lihat kejahilan dan ketaksuban menyokong secara dulu, kini dan selamanya, lihatlah ahli-ahli UMNO. Saya masih ingat betapa di Pulau Pinang, tawaran Lim Guan Eng untuk memberikan elaun kepada UMNO selaku pembangkang di Pulau Pinang ditolak mentah-mentah oleh UMNO. Dengan takabburnya UMNO berkata bahawa UMNO enggan menerima elaun tersebut (sekalipun boleh digunakan untuk membantu rakyat) kerana tidak mahu ketua pembangkang dinegeri yang diperintah UMNO menerima apa-apa elaun... Busuk sungguh hati mereka.


Sikap kuat membazir UMNO mengingatkan kita pada firmah Allah bahawa membazir itu sahabat Syaitan... Kalaupun UMNO belum mencapai tahap Iblis, setakat tahap saudara syaitan itu saya yakin sudah capai!!

**cbena nye ain pown lom agi bce artikel niyh..but copy paste jela..huhuhu..urmmm..coei la bab main politik lak dlm niyh..tpy bkn nk crik psai yea..ain copy paste je..don't hurts me..**

1 ulasan:

Mohamad Faiz berkata...

hahaha! niyh leyh kne tgkap ISA niyh.. c(=