BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS
kata kata ::
kehidupan ku ini tidak seindah yg anda sangka...
penderitaan, keperitan, kesedihan, kepiluan, kesakitan, kekecewaan,
tidak pernah berada jauh dari ku...
andai kata anda belum mengenali diriku sebenar,
jangan mudah kau membuat persepsi sendiri...

sukar utk saya memaafkan org yg telah memburuk buruk kn saya.
terutama apabila mentaburi fitnah pda saya.
tetapi, saya tak terlalu kejam. saya maafkan org yg meminta maaf.
saya ingat apa yg telah anda lakukan pda saya. dendam sampai matii.
.i am so emotinal.

Isnin, 29 Disember 2008

Salam Maal Hijrah Tahun 143o

pde tarikh dan hari ini adlh tarikh...
29-Disember-2oo8 bersamaan 1 Muharam 143o Hijrah
ain nk ungkapkan

salam maal hijrah kepada smue umat islam
Tahun 1430 Hijrah
ummmmm...
smoga tahun niyh lagi baik dan lebih baik dri tahun lpaz..
dan..
ain hope dpt menjalani kehidupan dgn lbih tenang...

Ahad, 28 Disember 2008

today.....

arini ari yg plng busyan la..
n3 arini pon tataw nk cite psal ape agi..
hahahhahahaha
ain arini itot ayh..
dan tgk tv jer..
busyan lar..
sbena nye dlm ati tu resah dan gelisah jer..
cuak ade...takot ade..
lgi shari je nk amek result da..
eerrgghh...

Sabtu, 27 Disember 2008

entri ke-1oo


yeaaaaaaaaaaaaa.....
entri ain da ckop 1oo la...
cpat nye la en..nta pape la ain membebel..
hahahhahahaa...
cye tak..?
tak smpi dua bulan ain bawu wat blog niyh..
da smpi entri ke-1oo....
dasyat..dasyat..pcah rekod..kih7..
sbena nye juz to tell that..huhu

i'm hepy now..juz now..
yeaaaaaaaaa...!

Invisible.....


ari ni ain busyan lorh..
busyan tanat2 larh..
ain da okeyh skit..sihat la skit..
tpi msih selsema..huhuhu
so..ain nk share something nan kowg...

weyh..kowg ase nk jdi invisible tak..??
hehehehe..
slalo jdi invisible kat YM jer..
so skank invisible btol-btol...
nk tak..??klo la ain en..
waaaaaaaaaahhh..
msti nk teringin dan ingin sgt..
leyh la ain menghilang kn dri...
hihihihi..
tpi kengkdang ta besh jgak sbb nnti kwn kite ta nmpk kite..
so... pe pndapat kowg lak..?

demam...???

Ya Allah.. knape ain demam..??
umm..ibu pon ta sihat..
igt ari ni nk kuar itot ayah..

tpi ain nan ibu ta sihat..
so terpkse la di batal kn..
baru brangan nk wat BBQ..huhu

arini first time dlm cuti ain tido dr pg smpi ptg..
kah7...

ank dara ape niyh...?
diam2 sudaa...

owg ta sihat mang cmtu..hihihi

bile ain pkir..result da la nk kuar..
demam plak yg menyerang ain arini..
ta syok nye en..
dlm tidak bermaya ain gagah kn dri tok menaip entri niyh..
klo ta..ksong jer en..hehehe

k la..juz to tell i'm sick..
da pening kpale..otak pusing2..

skit bdan..skit tekak..skit kaki..skit ati..skit jntong..haha

*pics niyh sgt klakor*

Jumaat, 26 Disember 2008

Resah Gelisah [puisi RESULT PMR]

Kepulangan ibubapa ku pada petang itu
mendatangkan rasa gembira di hati.
Namun bila melihat raut wajah ibu ku,
ku rasa resah dan gelisah...

Rupanya ... telah ditentukan ...
3o Disember 2oo8 adalah
tarikh keramat dan sejarah buat diri ku...

Membuatkan aku rasa lagi resah
dan gelisah setiap waktu...
Setiap detik yang berlalu membuat
jantung ku berdegup kencang sekali...

Apakah aku akan berjaya...?
Apakah aku akan gagal...?
Apakah keputusan aku...?

Jika aku berjaya,
aku akan ke luar negara...
Ahh... itu semua tidak penting,
yang penting aku cemerlang...

Namun aku tidak yakin,
aku resah dan gelisah,
aku tidak bersedia...

Tetapi hakikatnya...
Keputusan apa sekali pun
yang bakal aku perolehi itu
adalah hasil titik peluk ku sendiri
selama ku berada di Tingkatan tiga..

Walau kita di pandang rendah
kita masih lagi memiliki keluarga
yang akan menyayangi kita sampai mati...

Gagal sekali tidak bermakna selamanya...
Usaha itu tangga kejayaan..
Jangan pernah mengenali erti 'putus asa'...

Hidup hanya sekali...
biar yang lepas takan berulang...
Sesal dahulu pendapatan,
sesal kemudian tiada gunanya...

Jika keputusan kita tidak cemerlang,
usaha lebih gigih lagi untuk masa akan datang...
SPM menentu kejayaan sementara
PMR ini menentu jalan kita...

Rasa resah dan gelisah perasaan yang di kurniakan
mendatangkan rasa tidak yakin pada diri...
Janganlah jadikan ini sebagai penghalang
untuk menjadi seorang yang berjaya...

***Puisi ini baru shaje di reka.. pde pkol 8.40 pm dgn peno prsaan.. huhu***
***Hak Cipta Terpelihara Nurul Ain Izzatti Bt Arijan... Cannot copy paste...***

ta cye suda laa..

ta pcaye sudaa...
puisi yg bertanda tuh mang ain yg reka..
puisi tuh pde saat.. mse.. tmpat.. yg sesuai je..
leyh ain reka..law tak.. takan jdi nye..huhuhu..

Ungkapan.....

Cuba bayangkan

Dalam keadaan

Tenang dan gembira…


Aku dan kau

berbual bersama-sama…

Tambahan dengan,

Gelak ketawa…


Tiba-tiba…,

Suasana menjadi sunyi…

Dan… Dalam keterpaksaan,

Aku mengungkapkan

“Kau bukan milik ku”…


Apa yang harus

Kau lakukan?!?!

Aku hanya mengungkapkannya


Tetapi…,

Bukan dengan hati yang ikhlas…


Sebenarnya…,

Aku kecewa…

Hati ku terluka..

Bukan kerna kau…


Tapi… … …

**PERHATIAN**
*puisi ini hak milik Ain Izzatti.. tiada copy paste..dan..tidak dibenarkan copy paste..HARAP MAKLOM..*

Cinta.....

Cinta.. Cinta.. Cinta..

Apa gunanya cinta pada waktu muda..??

Untuk menambahkan dosa?

Untuk melalaikan pelajaran dan keimanan?

Untuk menghancurkan diri?

Untuk memusnahkan masa hadapan anda?

Buat apa cinta monyet untuk masa sekarang? Rugi je..

Kalau lah cinta itu boleh sejati dan tidak menimbulkan kemusnahan hidup,

Cintalah selama-lamanya..

Tetapi salah..semuanya tidak sejati..monyet..monyet..monyet..

Lebih baik jadi monyet daripada cinta monyet..

Bukan nak manghalang daripada anda bercinta,

Tetapi ini peringatan sebelum anda bercinta..

Anda telah cinta sepenuhnya kepada diri anda..??

Anda telah cinta sepenuhnya kepada ibu bapa anda..??

Anda telah cinta sepenuhnya akan tuhan anda..??

Anda telah cinta akan suruhan Rasul anda..??

Anda dah sempurna..??

Bagaimana dengan cita-cita anda..??dah tercapai ke..??

Bukan salah bercinta Adam dan Hawa..

Memang Allah berikan perasaan cinta kepada makhluknya..

Tetapi,

Manusia zaman sekarang telah melebihi batasnya..

Melampau..

Berdua-duaan di suatu tempat..

Berpegang tangan antara Adam dan Hawa yang bukan muhrim..

Bercomolot..(bercium mulut)

Membuat pelbagai perkara yang menambahkan dosa anda..

Fikirlah..

Wajarkah anda bercinta sekarang..??

Menerima masa hadapan yang kurang selesa..

Atau Berjaya sambung belajar di University..??

Mendapat kehidupan yang tenang..


Cinta atau belajar..??

Jangan salah tafsirkan makna cinta..

Teruskan yang terbaik bagi anda..

**PERHATIAN**
*puisi ini hak milik Ain Izzatti.. tiada copy paste..dan..tidak dibenarkan copy paste..HARAP MAKLOM..*

Dimana Bukti Nya...?!

Ku mohon kemaafan dari mu

Ku telah buat diri mu terluka

Ku tiada jalan lain selain

Ku memendamkan perasaan ku

Memang aku melakukan kesilapan

Aku meminta kita memutuskan hubungan

Tetapi kau telah buat ku gelisah

Kerana kau sentiasa tidak ceria

Bila ku menyesalkan dengan diriku

Kau mencari haluan lain

Kau ungkap kan kata-kata yang

Tidak pernah terlintas di fikiran ku

Tidak sangka kau sanggup melakukannya

Itu sudah pilihan mu

Aku hanya terima

Dengan keadaan memaksa

Hari demi hari berlalu

Kau pula yang rasa bersalah

Hendak mohon maaf pada diriku

Kau tidak melakukan kesalahan

Ah.. Apa aku pedulik

Aku tidak kisah

Apa keputusan yang kau lakukan pun

Aku tidak ambil tahu

Yang kau patut tahu

Kau sudah terlambat

Kau sudah terlewat

Kau sudah ketinggalan

Selepas ku dengar kata ‘tak nak’

Aku terus mengambil keputusan

Untuk menjauhkan diriku dari mu

Bukan ku suka untuk tinggalkan

Sekolah ini juga lah tempat ku

Menerima ilmu, menerima pengajaran

Mendapat pengetahuan,

Mengenali kawan-kawan ku

Tetapi …,

Aku terpaksa tinggalkan nya

Bukan dengan kehendak ku

Aku Cuma nak menghilang kan

Kebingungan, kepahitan,

Keseksaan dan kegelapan

Yang hadir pada diri ku

Sebenarnya, begitu sukar

Untuk melupakan dirimu

Untuk melepaskan dirimu

Untuk meninggalkan dirimu

Kerna aku tahu

Aku masih sayang kan dirimu

Aku masih cinta kan dirimu

Aku masih menyukai dirimu

Tetapi, hati ku sangat luka

Yang tidak boleh di ubati

Rasa sangat kecewa

Rasa sangat sakit

Sakit di tangan boleh diubati

Sakit dihati tiada siapa yang

Boleh mengubatinya

Jika kau ingin aku kembali

Hanya tinggal satu jalan

Yang mungkin boleh ceria kan ku

Iaitu tunjukkan aku bukti yang kukuh

**PERHATIAN**
*puisi ini hak milik Ain Izzatti.. tiada copy paste..dan..tidak dibenarkan copy paste..HARAP MAKLOM..*

Kehidupan Seperti Satu Permainan.....

Kehidupan seperti satu permainan

Bila menang ku gembira

Bila kalah ku kecewa

Kehidupan yang penuh aksi


Aku gembira jika bersama mu

Aku kecewa jika dipisahkan darimu

Aku hadir dengan keikhlasan

Aku terpaksa pergi dengan

Jutaan keseksaan dan keperitan…


Patutkah aku menerima segalanya

Mendiamkan diri disudut keceriaan

Melupakan segala kenangan indah

Membiar dirimu pergi dariku


Aku tidak akan pernah

Melupakan dirimu di hatiku

Walau kita dipisahkan

Walau kita tidak dapat bersama


Kau akan ku kenang

Kau akan ku ingat

Seboleh dan sebaiknya

Hubungan kita kekal

Janganlah kau pergi

Aku amat memerlukan dirimu

**PERHATIAN**
*puisi ini hak milik Ain Izzatti.. tiada copy paste..dan..tidak dibenarkan copy paste..HARAP MAKLOM..*

Kau Milik Ku.....

Pernah aku katakan

budak baru itu

akan ku miliki…

Aku ingin mengenali diri mu

dan mendekati diri mu…

Tetapi…,

Tidak kesampaian,

Aku hanya insan biasa

yang tidak boleh menentukan

siapa di samping ku…

Bila masa berlalu,

Kau ingin mengenali diri ku

dan mendekati diri ku…

Aku ada peluang

untuk mengenali diri mu…

Tetapi…,

Aku ada maruah diri

yang diri ku

tidak boleh suka,

Bila dia tidak suka…

Hakikatnya,

Kau memang menyukai diri ku…

Sudah ku katakan,

‘Kau Milik Ku’…

Aku berjaya dapat mengenali mu…

**PERHATIAN**
*puisi ini hak milik Ain Izzatti.. tiada copy paste..dan..tidak dibenarkan copy paste..HARAP MAKLOM..*

Adakah Anda Sempurna.....???

Setiap orang ada kelemahannya,

Setiap orang ada kekurangannya,

Setiap orang ada kelebihannya,

Dan setiap orang ada keistimewaannya..

Oleh itu,

Setiap orang ada baik buruknya..

Tak lupa juga,

Setiap orang ada salah silapnya..

Dengan ini,

Ingatlah tiada orang yang sempurna tanpa silap..

Walaupun Allah kurniakan fizikalnya sempurna..

Tetapi..,

Baik buruknya tetap ada dan Allah telah samakan..

Antara bezanya,

Masa musibah itu berlaku padanya..

Ada yang diberi awal dan ada yang lewat..

Janganlah berlagak tanpa silap..

Suatu hari,bakal menjelma silapnya..

Adakah anda sempurna..??

Sempurna secara fizikal..

Tetapi..,

Sempurna tidak bermakna tak ada dosa..


Akhir kata..,

Sentiasalah ampuni orang yang bersalah..

Kerana kita juga pernah bersalah..

**PERHATIAN**
*puisi ini hak milik Ain Izzatti.. tiada copy paste..dan..tidak dibenarkan copy paste..HARAP MAKLOM..*


Aku Pergi Tanpa Balasan.....

Aku tak mahu berjauhan dengan kau

Aku tak mahu kehilangan kau

Aku tak mahu hati kau terluka

Aku tak mahu kehilangan kau

Dan...

Aku tak mahu pergi tanpa kau

Tetapi...

Takdir yang menentukan hubungan antara kita

Aku tak mengerti apa yang terjadi

Baru aku sedar...

Aku pergi meninggalkan mu seorang

Dengan penuh kesedihan

Tetapi...

Adakah kau tahu?

Aku pergi dengan kesedihan

Aku pergi dengan kepahitan

Aku pergi dengan kekecewaan

Aku pergi dengan hati terluka

Dan...

Aku pergi dengan perasaan yang tidak bahagia...

Bila aku pergi bermakna

Aku tidak kembali

Kerna...

Aku kekal pergi untuk selamanya

Aku tidak dapat hidup selama-lamanya

Aku pergi bukan dengan keinginan ku...

Yang aku mahu kau tahu,

Aku mencintai mu

Aku menyayangi mu

Aku merindui mu

Aku mengingati mu

Dan...

Aku dihati mu...

Aku sedih kerana,

Cinta suci ku tak terbalas dengan suci

Aku berasa pahit kerana,

Kenangan pahit bertambah pada dairi ku

Aku kecewa kerana,

Kau tidak mengorbankan apa saja untuk ku

Hati ku terluka kerana,

Aku tidak dapat merasai cintamu

Dan...

Aku pergi dengan tidak bahagia kerana

Aku tidak sempat mengucapkan

“Aku Menyayangimu”

Serta...

Ucapan “Sayang” mu pada ku ...

**PERHATIAN**
*puisi ini hak milik Ain Izzatti.. tiada copy paste..dan..tidak dibenatkan copy paste..HARAP MAKLOM..*

TimE Raya Haji

mse rye haji aritu..
ain ta cite lgsg kan..
mse raya haji taon niyh ain blek kmpg ain yg jaoh..
kat ane agi klo bkn kat Kedah..
sbb rye puasa ain ta blek Kedah so rye haji blek Kedah la..
umm..perjalanan kami ke Kedah mngambil mse yg amt sengkat..
sbb pe eak..?? nta la..
ayh kate sbb naik kete Myvi kowt..
klo naik Innova mngambil mse yg lme..
bile naik Myvi jdi kjap plak..huhu
kitorg de la snggh one place tpi bkn syok sgt pown..
igt de air tejun.. tapi tggl btu je.. air nye da ilang da..
kasyian..


gmbr kat tmpt yg ain nan fmily singgh..
eyh..mcm kat cameron plak en..huhu

kami smpi umah rehat..kmaz pe yg ptot..
tlong2..then..gsok bju..
taon ni rye bkn besh tanat..
mse ari rye nye pown..
ta gi mne..dok umah bce novel..
ade gak gmbr2 owg smbeleh lembu..
tpi..tayah la upload..
cyian tgk lembu tu terkangkang..huhu
ptg tu..ade Jet tgh wat pe nta..
ulang alik kat umah nenek ain..
ayh ain sdaye upaye nk amek gmbr Jet tuh..
bkn senang..susa bena..
pastu mndi sungai kat blakang umah nenek ain..
ain mlaz nk gi..dok umah je..
sbb tu tade gmbr..photographer nye tade..kih7..

ecoknye..ain gi umah moyang ain..
dan gi umah mak long ain..


taw ta niyh sape..??
niyh comey en..comey tanat2..
niyh nme nye Nawal Atiah..
ank mak teh ain..
kitowg gi umah mak long ain sbb nk braye la..
mse rye pose kn ain ta dpt rye..
kih7...


niyh ain amek gmbo kat dpan umah mak long ain..
nmpk tak ain pkai bju jubah.. skali pgang surat kabar..
batak en.. hahaha.. npe ain pgang surat kabar tuh..??
nk taw npe.. page tuh ade gmbo sdare ain..
yg ank dye blajo kat Australia tuh..
kak Yasmin.. windu say nan dye.. windu tanat2..

ecok lg.. kami bosan dok umah..
kami skuarge gi jlan2 la..
Kedah bukan sbarang Kedah aw..


ain nan fmily ain gi Pantai Merdeka nek bot..
besh..besh..besh..huhu
mcm pulau la gak..huhu


da lme tak men psir en..huhu
sje la tulis nme AIN besha-besha..
kebatakan..ummm..
sbena nye adik ain ngah mandi pantai..
ain tamo mandi la..bab ain ta shuke..
melekit-lekit air nye..tamo..

after gi pantai tuh..kitowg gi muzium at Lembah Bujang..
kat syini amai owg bujang kowt..kah7..
niyh amek gmbr nan sampan dlo2 yg telah di simpan..

kitowg amek gmbr kat pe bnde nta niyh..
tpi bnde2 dlo2 lah..
sjarah lme..agi bkn shuke bab sjarah..hhihi

then..da jlan2 puas tgk sume bnde kat muzium niyh..
kitowg gi amek beg bju..
nk watpe..? nk tido syini ke..?
eyh..jgn merepek la..
kitowg jlan ats agi..
de ape eak..??huhu
de air terjun..amai tanat owg..
so kitowg jlan smpi atas2..
smpi tade owg.. private place..
besh giler tade owg.. mcm tempat ayh ain unye je..hihi

see ... see ... see ...
sejuk giler bile masok..
besh ... besh ... besh ...
bergelongsor.. chantek kat air terjun niyh.. ta rugi law pegi..
after dis law bowink ajak ayh gi agi la..hehe..


tgk my dad and my little brother..
besh giler tgk diowg gelongsor terjun..huh..


bukan sje leyh mandi aw..
leyh bersabun..shampoo.. cuci muke skali..
kih7..
ayh ain gne shampoo ain wat jdi sabun lak..
shuke-shuke jer..huhuhuhu
nyway..mang besh la..



oooouuuhhh... slesai mandi tuka bju.. solat..
time tok blek umah nenek ain..
ase mcm tanak blek plak..
but.. kitowg sbenan nye ta mkan tghari lg..
so.. klaparan la.. cau la cpat.. nk mamam jgak..
hungry.. dont make me angry.. kih7..

ain makan nasi aym je tghari tuh..
ayh mkan tomyam.. tpi cilok skit.. hehe..
pastu.. da lme ta main kat playground..
kah7..
ain jdi budak2 skejap.. maloo..
main la jongkang-jongkit.. nan adik ain yg pompan tuh..
taw tak..dye lgi berat dri ain.. smpi ain taleyh tron..
wat maloo ain jer mse tuh.. amai owg tgk..
eeeee.... maloooo nyee...


Cinta Kembali Lagi...

Setiap insan mempunyai penghayatan berbeza tentang maksud cinta kali kedua. Tetapi ada juga yang tidak tahu bagaimana untuk mengenali cinta yang datang lagi itu. Hakikatnya, cinta kedua boleh memberi ruang kepada anda untuk mengenali seseorang yang ingin dicintai lagi dengan lebih teliti.

Saat putus cinta dahulu memanglah perit untuk ditelan terutama dalam menempuh cabaran untuk memulihkan hati yang terluka. Kala itu, hati berderai bak ombak menghempas pantai, sehingga tak terdaya melawan arus lautan yang ganas.

Ketika luka lama masih terasa pedih, ada insan lain cuba mencuri perhatian kamu untuk kali yang kedua, walaupun pada hakikatnya kamu belum bersedia menerima cinta baru di dalam hidup kamu.

Ikuti peraturan penting yang perlu dipatuhi saat kamu ingin bercinta lagi, agar diri kamu tidak teraniaya di dalam kancah percintaan. Jangan pula menyalahkan diri sendiri sekiranya kamu menerima cinta baru, walaupun dia lebih baik berbanding bekas kekasih yang dianggap hipokrit.

Dalam menjalin hubungan cinta kedua, jangan sesekali menyamakan dia dengan bekas kekasih yang telah memusnahkan kepercayaan kamu. Ingat, walaupun kamu tergila-gilakan teman baru, jangan terburu-buru menyerahkan seluruh hatimu kepadanya.

Oleh itu, sebelum menjalin hubungan baru, perhatikan beberapa kategori lelaki yang layak bertakhta di hatimu. Sekiranya tidak, lupakan sahaja hasrat kamu untuk menyintainya dan berhati-hatilah dalam memilih pasangan hidup. Berikut, perkara yang perlu perhatian sebelum menerima cinta baru.

1. Teman hidup baru

* Cara mengenalinya:
Belum apa-apa lagi, dia sudah menceritakan tentang sikap curang kekasihnya dahulu dengan lelaki lain. Dia seolah-olah meminta simpati daripada kamu. Malah, dia mengatakan tidak sabar untuk mendengar cerita mengenai putusnya hubungan kamu dengan bekas kekasih. Sikap ini menunjukkan dia seorang yang pemarah.

* Mengapa dia menggoda:
Kamu berhadapan dengan musuh yang sama iaitu dia menyerupai bekas kekasihmu yang dulu. Dari segi sikap 'panas' si dia, itu akan membuatkan kamu berasa 'bersimpati' terhadapnya.

* Tinggalkan:
Teman baru kamu (yang juga baru putus hubungan) selalunya akan menyalahkan bekas kekasihnya. Dia tidak sesekali memberitahu keburukan dirinya kepada kamu, takut kamu menolak cintanya bulat-bulat. Kebiasaannya, dia adalah orang yang paling bermasalah dalam perhubungan dan belum bersedia untuk menjalin hubungan baru.

2. Sahabat dan bekas kekasih

* Cara mengenalinya:
Dia tidak tertarik mengenai perbicaraan lain kecuali membicarakan hal berkaitan bekas kekasihnya.

* Mengapa dia menggoda:
Sudah jelas terbukti dia inginkan kamu memberi kuasa peralihan atau tumpuan kepada dirinya.

* Hindari:
Tetap menjaga hubungan baik dengan sahabat, tentu tiada salahnya. Tetapi, apabila dia selalu berbicara mengenai bekas kekasihnya, seolah-olah tiada insan yang lebih sempurna berbanding kekasihnya dulu. Ini bererti, dia masih mencintai dan masih ingin kembali kepada kekasihnya yang dahulu. Tinggalkan sahaja dia.

3. Jenis berpengalaman

* Cara mengenalinya:
Dia seorang yang tertutup, memakai sepatu mahal, sentiasa ingin tampil rapi dan selalu menghindari perbincangan bersifat peribadi.

* Mengapa dia menggoda:
Seperti permainan tenis, jika kamu seorang pemain profesional berganding dengan pemain yang tidak pengalaman, kamu akan merasakan seolah-olah berada di peringkat baru hendak belajar. Demikianlah juga halnya dengan lelaki berpengalaman. Ini bermaksud, dia pandai membuatkan kamu berasa nyaman, relaks dan aman.


*copy paste but ade mksd tersirat*

Apakah Perempuan Fikirkan yg Perlu Lelaki Tahu..?

1) Setiap kali dia call tapi panggilannya terputus, dia mungkin tidak akan menghubungi kamu kembali.tetapi percayalah,sebenarnya dia masih berada disisi telefon Dan mngharapkan kamu menghubunginya semula sbg bukti kamu belum puas mendengar suaranya..

2) Sekiranya dia memberitahu kamu dia amat rindukan kamu, itu bermakna dia amat mengharapkan kamu berada disisinya kala itu..

3) Dia mungkin akan berkata 'tidak' setiap kali kamu mempelawa utk membelikan hadiah untuknya.tapi jauh disudut hati,dia amat berharap hadiah itu menjadi miliknya..

4) Setiap kali dia merajuk,sebenarnya dia hanya mengharapkan kamu bersungguh-sungguh memujuknya..

5) Perempuan biasanya ingin selalu diberi perhatian..

6) Jangan sesekali melebihkan kawan kamu daripada dirinya!

7) Dia akan cepat berkecil hati sekiranya kamu asyik mempersoalkan fizikalnya.jangan sesekali membuat dia berasa begitu rendah diri apabila berada disisi kamu!

8) Dia mungkin mempunyai ramai lelaki lain dalam hidupnya.dan dia mungkin akan selalu membandingkan kamu dgn mereka.tetapi percayalah,cintanya tak pernah berubah terhadap kamu.dia hanya mahu kamu mengubah sikap buruk kamu kerana sayangkan kamu. namun begitu,itu bukanlah alasan untuk kamu mengambil mudah pada hubungan kamu dgn dia.

9) Sikap ambil beratnya kadang2 merimaskan kamu.percayalah, sekiranya seorang perempuan itu tidak mengambil berat ttg dirimu, dia sebenarnya langsung tidak mempunyai perasaan terhadap kamu!

10) Perempuan lebih suka memikirkan masa depan.oleh itu,kamu harus paham sekiranya dia begitu memilih dan cerewet dalam segala segi.

11) Sekiranya seorang menitiskan air mata kerana kamu,itu bermakna kamu telah benar2 mengguris hatinya!

12) Seorang perempuan mungkin susah menitiskan air mata dihadapan kamu,ini kerana dia tidak mahu kamu tahu betapa hatinya terluka dengan perbuatan kamu..

13) Perempuan paling benci pada janji yg tak ditepati!kalau tidak pasti, tak perlulah memberi pengharapan kepada mereka.

14) Pada hari2 tertentu,dia mungkin akan selalu teringatkan kamu. tambahan lagi di saat2 dia melihat pasangan lain keluar bersama ketika kamu tiada disisinya!

15) Jangan sesekali membiarkan dia dlm masa yg lama.dia mungkin akan berasa tidak diperlukan lagi dalam hidupmu..

*copy paste*

Khamis, 25 Disember 2008

:: SePi :: (bia ia sperti ku)




:: SePi ::

Bisikku pada bulan
Kembalikan temanku
Kekasihku , Syurgaku

Tanpa dia malam menemaniku
Sepi memelukku

Bulan jangan biar siang
Biar alam ini kelam

Biar ia sepi sepertiku

cite niyh byk bout cinta..
L . O . V . E .
cite niyh mang besh giler..

thx ma fwenz yg da knal2 kn ain nan stowi niyh..
ta sia-sia ain berjlan ke umah zaty..
huhuhuhuhu

ain ase punce dri ksemua nye adlh kertas..
kertas tu jdi penyebab x-cden..
and so on..huhuhu

*sje letak pics niyh..wat muke cdiyh..*

ade la time-time ain tertouching..
cdiyh la jgak en.. stowi niyh byk swoh kite pkir..
plng cdiyh skali bile brade di sisi Imaan..
perit..weyh..perit..
tgk kekasih kne tikam dpan mte..

eyh..kalo ain beckap je..
kang the hole stowi ain cite blek..
huhuhuhu..

pape pown.. ain tgk smpi dua kali dlm shari..
but... ain da terlmbt kn..
owg len da tgk da..
what i care..! i don't care..!
asal kn ain dpt tgk sudaa..

so.. this is the synpsis..

bile hayati the story mang besh..


Selasa, 23 Disember 2008

going to skowl... my new beg and thing...



waaaaaaaaaaahhh...
windu giler-giler la weyh nan skowl..
eyh..ta windu kat skowl.. windu nan tawan2..
skowl nye hampeh.. huhuhu

okeyh..okeyh.. tdi en..ain gi shopink..
byk la gak abez.. smpi RM300..
lom msok lgi alat tulis.. dan.. buku..
yuran agi.. tu bawu pkaian..
kite prlo jimat.. jgn beli sbrang beli jer..
eceeeh...

umm..beli kat kdai mne eak..
ain nan ibu pusing satu Kapar tuh..
kdai situ snggh.. kdai sini snggh.. huh..

ape kne mngena nan gmbr niyh..
tringat mse skowl dlo..
windu giler la time skowl..
tape-tape..
countdown 2oo9 agi smggu jer nk skowl..
yeehaaaaaaaaa....

kowg tawu niyh beg spe..?
niyh la beg ain.. beg bawu ain..
taon lpaz x beli beg bawu..
so taon niyh beli beg bawu..
chantek ta..?? chantek en..
ade teddy bear agi tuh.. terpegon ain melihat..
eceeeeh.. umm..yg merah gmbr kucing tu nyemak je..
hehehehe..
ain yg tmbh.. nk tutup gmbr fly pe bnde nta..

knape pilih wrne itam..??
mule2 nk plih wrne biru tpi ase-ase nk putih jgak..
ain niyh mmg minat itam + potih la..
that my fvorite kolor.. so i juz chose it..

niyh la ksemua brang yg telah kami beli..
banyak tak..?? huh..

so.. kowg da beli brang ke lom..??
ta igt nk skowl ke..??
coti da nk abez la..
hope hepy going to skowl nex year..


LioN...LioN...





kowg pham tak..?? tak pham ke..?? kesyian.. tggu ajal la tuh..
umm.. yg brung tuh cme bg bulu dye je kat lion tuh..
brung tuh da nyorok da..
but owg tuh igt lion tu da mamam brung tuh..
hahahahhahahaha...
tertipo sudaa..

fwenzship...







weyh.. ain skong dye..
klo fwenzship mang la kite jgew dgn baik..
tpi.. takan la smpi mati pown nk sme..
tu bkn nme nye fwenz lgi tuh..
mlampo la en..huhuhu



NaKeD...?






how stupid is that man..?
kelako la plak en...
da beckap-ckap pastu bawu taw owg tuh BoGeL..
sengal punye owg..
kah7...



kesilapan teknikal 'bout PMR RESULT...





mustahil result kuar ari kismas en..
silap..silap..silap eak..
yg penting dan pasti after kismas..
result kuar pde tarikh
26-Disember-2008 (Jumaat)
ataw
29-Disember-2008 (Isnin)

tiade tarikh lain..
arap mklom..
thankz..




after this.....





maybe after amek result..
ain da tak on9 slalo kowt..
nk kne wat persiapan skowl..
yela..lg 2 mggu da skowl da en..
ain nk wat persediaan..
sesajew jew..tade klam kabut nnti..
huhuhuhuhu
ain berharap sgt3..
ain takan berskolah di SMK SKI lgi..
sbb pe..??
skowl tu bkn besh sgt..huhu
umm..i'm juz telling u that..
after result..
ain de byk keje nk wat..
so do not disturb me..
bubye..
gud luck for ur life..




Count Down.....PMR RESULT.....



dengan sgale hormat nye ain mngucapkn
Semoge Berjye dan Hope amek result dgn hepi..
ain nk bgtaw bhawe..
tarikh pngambilan kputusan PMR adalah pde
26-Disember-2008 (Khamis)
ataw
29-Disember-2008 (Khamis)

mne ain taw..?? ayah bgtaw ain..
mne ayh ain taw..?? kwn ayh bgtaw..
mne kwn ayh taw..?? dye la yg jge sume niyh..

oleh ito..mari kite bersiap sedia mnerime kputusan yg bkal kite dpat..
"Ya Allah.. ku b'hrap kputusan yg bkal aku dpt adlh yg trbaik..amin.."

sbena nye..ain takot..gementar..cuak..seram..pergh..
ape yg ain dpt niyh..??
kite tggu pde tarikh berkenaan..

di kesempatan ini..
ain igin memohon jutaan kemaafan dri ujong rmbut ke ujong kaki..
if slame kite berkenalan..ataw kite berguraw snde..
ade terksar bhase..terguris hati..tersilap kate..
ain mnx maap.. i'm so so so sorry..

bkn ape..tpi..bia lh ain tenang utk amek result nnti..
eeyyhh..mcm nk amek paper plak..huhu

so..sbgai akhir kate..
Semoge Berjaya..Selamat Mengambil Keputusan dgn Hati yg Tenang..
Good Luck..Trime Seadanye..


kputusan ape skali pon yg kite bkal dpt tidak kire bgoz ataw tidak..
yg penting kite tetap ade kuarge kite yg sentiase mnyokong kite..
insyaALLAH..amin..

...sekian...wasalam...





glitter-graphics.com

Isnin, 22 Disember 2008

jLaN-jLaN...part 6...


oouuhh..ghope-ghope nye..
dah kali ke-6 n3 ain bout jlan2 eak..
hahahahha...
shuke tanat ke ain gi jlan2..
ain bkn slalo jlan2 gi mkn angin..
jlan2 jmpe sdare jer..
knduri sane..knduri sini..
pastu ain plak jdi photographer..
sdare ain pon dah lali nan prangai ain..
"ain..amek gmbr..amek gmbr.."
nsib baik la amai owg..
klo ta..kat syitu jgak aku lepuk ko Aren..
kui3..

okeyh2..back to the topic..
niyh sesaje jew nk mengadew-ngadew letak pics sndri..


so..smlm bjo ain wrne ijo..
green in kolor gitu..
umm..betolak dri umah pkul 11.00..
smpi sne pkul 12.30..
nme tmpt nye ain lope ar..
pngantin dtg pkul 1.05..
lpaz azan zohor..


niyh bukti ain nan pngantin..
ouuhh..lopa nk bgtaw nme pngantin niyh..
umm..ape eak nme nye..ain ta igt..huhu
tpi ain pggl MakAyu..
dye swoh pggl cmtu..pggl jela..

niyh tentera2 berbaris..
tema prkhwinan aritu adlh bout tentera..
MakAyu sdang ke posisi sbena..


niyh owg dpan skali..
tiop pe bnde nta..
ain lopa la..
tpi menarik..
lain dri yg lain..
sdap plak muzik nye..
slalo kat luar ngare kne pkai skirt en..
huhuhuhuhu
takan la meke nk pkai skirt..
maloo la..kite owg melayu..

niyh MakAyu ngan suami nye, Kapten nta b. osman..
kah7..
ain igt nme bapak dye jer..huhu


mse meke ngah wat aksi meke nan pedang tuh..
ain tkot2 gak..kalo2 pedang tuh tercmpak..
huhuhhuhu...
pedang tuh tajam ke hah..??
bunyi nye mcm tajam sgt jer..
takot giler ain..

pngantin ats pelamin..
chantek tak pelamin nye..
sesuai nan bju ain kan kan kan..
hahahhahahhaha


tentera nye jdi jaga plak kat syitu..
eceeh..taw la 'Raja Sehari'..
nk berjaga-jaga jgak..


nk ptong kek pon kne wat persembahan pedang agi..
main ketuk2 plak tu..tpi nice ar..
ta pena di buat owg..
tyme kawin2 niyh de tentera wat persembahan..
kowg pena jmpe..??
tade kan..?? niyh la besh nye.. istimewa skit..


niyh tibe la mse nye..
Makan Beradap..
ain ta mkan..
sbb ain dtg awl..
ain da pelahap dlu..
kih7..

then..ain nan fmily blek awl..
kne gi jgn my maktok..
kat k.slgr la..kat ane agi..

eerrgghh..geram nye la..
busyan giler kat syitu..
tade bnde nk wat..
internet tade..game tade..tgk tv jer..
astro mang astro..tpi amek pkge lain..
ta sme nan pkge kat umah..
cite yg ain idam-idam kn pown ta dpt tgk..
smpi pkol 8.30 mlm bawu blek..
tape la..tjuan sbena tok jge maktok..
umm..ito jela cite ain smalam..
yg da mghilang seharian..

::: THE END :::