BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS
kata kata ::
kehidupan ku ini tidak seindah yg anda sangka...
penderitaan, keperitan, kesedihan, kepiluan, kesakitan, kekecewaan,
tidak pernah berada jauh dari ku...
andai kata anda belum mengenali diriku sebenar,
jangan mudah kau membuat persepsi sendiri...

sukar utk saya memaafkan org yg telah memburuk buruk kn saya.
terutama apabila mentaburi fitnah pda saya.
tetapi, saya tak terlalu kejam. saya maafkan org yg meminta maaf.
saya ingat apa yg telah anda lakukan pda saya. dendam sampai matii.
.i am so emotinal.

Jumaat, 26 Disember 2008

Cinta.....

Cinta.. Cinta.. Cinta..

Apa gunanya cinta pada waktu muda..??

Untuk menambahkan dosa?

Untuk melalaikan pelajaran dan keimanan?

Untuk menghancurkan diri?

Untuk memusnahkan masa hadapan anda?

Buat apa cinta monyet untuk masa sekarang? Rugi je..

Kalau lah cinta itu boleh sejati dan tidak menimbulkan kemusnahan hidup,

Cintalah selama-lamanya..

Tetapi salah..semuanya tidak sejati..monyet..monyet..monyet..

Lebih baik jadi monyet daripada cinta monyet..

Bukan nak manghalang daripada anda bercinta,

Tetapi ini peringatan sebelum anda bercinta..

Anda telah cinta sepenuhnya kepada diri anda..??

Anda telah cinta sepenuhnya kepada ibu bapa anda..??

Anda telah cinta sepenuhnya akan tuhan anda..??

Anda telah cinta akan suruhan Rasul anda..??

Anda dah sempurna..??

Bagaimana dengan cita-cita anda..??dah tercapai ke..??

Bukan salah bercinta Adam dan Hawa..

Memang Allah berikan perasaan cinta kepada makhluknya..

Tetapi,

Manusia zaman sekarang telah melebihi batasnya..

Melampau..

Berdua-duaan di suatu tempat..

Berpegang tangan antara Adam dan Hawa yang bukan muhrim..

Bercomolot..(bercium mulut)

Membuat pelbagai perkara yang menambahkan dosa anda..

Fikirlah..

Wajarkah anda bercinta sekarang..??

Menerima masa hadapan yang kurang selesa..

Atau Berjaya sambung belajar di University..??

Mendapat kehidupan yang tenang..


Cinta atau belajar..??

Jangan salah tafsirkan makna cinta..

Teruskan yang terbaik bagi anda..

**PERHATIAN**
*puisi ini hak milik Ain Izzatti.. tiada copy paste..dan..tidak dibenarkan copy paste..HARAP MAKLOM..*

0 ulasan: