BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS
kata kata ::
kehidupan ku ini tidak seindah yg anda sangka...
penderitaan, keperitan, kesedihan, kepiluan, kesakitan, kekecewaan,
tidak pernah berada jauh dari ku...
andai kata anda belum mengenali diriku sebenar,
jangan mudah kau membuat persepsi sendiri...

sukar utk saya memaafkan org yg telah memburuk buruk kn saya.
terutama apabila mentaburi fitnah pda saya.
tetapi, saya tak terlalu kejam. saya maafkan org yg meminta maaf.
saya ingat apa yg telah anda lakukan pda saya. dendam sampai matii.
.i am so emotinal.

Jumaat, 26 Disember 2008

Resah Gelisah [puisi RESULT PMR]

Kepulangan ibubapa ku pada petang itu
mendatangkan rasa gembira di hati.
Namun bila melihat raut wajah ibu ku,
ku rasa resah dan gelisah...

Rupanya ... telah ditentukan ...
3o Disember 2oo8 adalah
tarikh keramat dan sejarah buat diri ku...

Membuatkan aku rasa lagi resah
dan gelisah setiap waktu...
Setiap detik yang berlalu membuat
jantung ku berdegup kencang sekali...

Apakah aku akan berjaya...?
Apakah aku akan gagal...?
Apakah keputusan aku...?

Jika aku berjaya,
aku akan ke luar negara...
Ahh... itu semua tidak penting,
yang penting aku cemerlang...

Namun aku tidak yakin,
aku resah dan gelisah,
aku tidak bersedia...

Tetapi hakikatnya...
Keputusan apa sekali pun
yang bakal aku perolehi itu
adalah hasil titik peluk ku sendiri
selama ku berada di Tingkatan tiga..

Walau kita di pandang rendah
kita masih lagi memiliki keluarga
yang akan menyayangi kita sampai mati...

Gagal sekali tidak bermakna selamanya...
Usaha itu tangga kejayaan..
Jangan pernah mengenali erti 'putus asa'...

Hidup hanya sekali...
biar yang lepas takan berulang...
Sesal dahulu pendapatan,
sesal kemudian tiada gunanya...

Jika keputusan kita tidak cemerlang,
usaha lebih gigih lagi untuk masa akan datang...
SPM menentu kejayaan sementara
PMR ini menentu jalan kita...

Rasa resah dan gelisah perasaan yang di kurniakan
mendatangkan rasa tidak yakin pada diri...
Janganlah jadikan ini sebagai penghalang
untuk menjadi seorang yang berjaya...

***Puisi ini baru shaje di reka.. pde pkol 8.40 pm dgn peno prsaan.. huhu***
***Hak Cipta Terpelihara Nurul Ain Izzatti Bt Arijan... Cannot copy paste...***

1 ulasan:

Lealurvines. berkata...

sy suke sume poem2 kamo0!
ade mkne2 yg trsndri~~.
hahah..